Kirkeklokkerne kimer, og du bevæger dig langsomt ned ad kirkegulvet i din smukke brudekjole. For enden står din elskede og smiler til dig, mens gæsterne betragter dig med glædestårer på kinderne. Nu varer det ikke længe, før det bliver din tur! Du skal giftes, men langsomt begynder stressen at melde sin ankomst. Der er så mange ting, du skal have styr på, inden bryllupsfesten begynder. Du skal både vælge et tema, hyre en dj bryllup og booke et lokale – og du er ved at få grå hår over det. Denne artikel vil derfor guide dig igennem, alt det du skal have styr på, inden brylluppet.
Lokale, bryllups DJ og catering
Foruden at sætte en dato og booke en tid hos præsten, er det en meget god idé at leje et lokale. Det er en god idé at være ude i meget god tid, så du er sikker på, at du får det lokale, du ønsker til en rimelig pris. Derudover kan du allerede nu begynde at booke din bryllups DJ, så du er sikker på, at du får fat i den allerdygtigste. Husk at fortælle DJ’en, hvad du forventer af ham/hende, så du er sikker på at få en uforglemmelig aften.
Måske du desuden har en særlig menu i tankerne, som du vil have serveret til din bryllupsfest? Hvis du gerne vil undgå suppe, steg og is, så er det en god idé at tænke over, hvem, der skal levere middagen til din fest. Sommetider kan du få en god rabat, hvis du er ude i ekstra god tid.
Fest, tema og pynt
Har du tænkt over et særligt tema, som du ønsker din fest skal have? Det kan være et sjovt og gennemført tema, der kræver en bestemt slags dresscode. Er du ikke med på, at dine gæster kommer i piratkostumer, så kan det også være et mere traditionelt tema med bestemte farver, som du elsker.
Når du har valgt et tema, kan du nemmere gå på jagt efter den pynt, du behøver. Måske du også har en yndlingsblomst, som skal pynte bordene? Så kan du måske lave en god aftale med din lokale blomsterbutik. Har du desuden lejet en DJ til brylluppet, så fortæl ham/hende om temaet, så han kan lave en playliste, der matcher temaet.
Uddeleger roller til festen
Bryllupsfesten skal mest af alt være en ganske særlig aften for dig og din elskede. For at undgå yderligere stress, kan du derfor med fordel uddelegere bestemte roller til familie og venner, du stoler på. Måske har du en sjov onkel, der vil være en god toastmaster? Måske din faster Oda kender en god konditor, der laver skønne bryllupskager? Dine nærmeste vil helt sikkert stå på hænder og fødder for at hjælpe dig på din særlige dag, så du skal ikke være bange for at uddelegere rollerne. Husk dog altid at gøre helt klar, hvad dine forventninger til rollen er, så der ikke opstår misforståelser på den store dag. Stort tillykke med ringen!