Optimer din træning – gode tips og tricks

Er du interesseret i at få mere ud af din træning – eller blot at komme i gang, kan du læse med herunder. Vi har samlet nogle enkle, men gode og let implementer bare tips til din træning, som du kan starte med at bruge når du tager til træning i dag.

Sørg for det rigtig fodtøj
Dyrker du styrketræning, har du med garanti også erfaring med øvelsen squat eller en afart af squat. Det er et faktum, at langt de fleste mennesker har får dårlig mobilitet i anklerne til at lave et squat, der maksimerer presset på muskulaturen. Træner man for muskelstørrelse er range of motion vigtigt, og for at få bedre ROM i squat er det en god ide at købe nogle squat sko. Squat sko kaldes rigtigt vægtløftersko, da det er fodtøjet olympiske vægtløftere træner og konkurrere i for at kunne lave mest power, og have bedst biomekaniske bevægelser. Dette kan du også implementere i din træning, selvom du er hobby trænende.

Gør cardioen sjovere
En måde at gøre cardioen sjovere, er ved at variere sin træning en del. Noget af sjoveste i vores optik, er roning. Fat træningscenterets romaskine og slå din makker på en 1000m eller 2000m og i får med garanti pulsen op – vil i måle pulsen findes der efterhånden tonsvis af gadgets og pulsure der kan klare denne del.

Sørg for den rette kost
Langt de fleste for alt for lidt rigtig grønt, og nej iceberg tæller ikke viagra generico sin receta. Få nogle af de grove grøntsager hver dag, og din kost vil være meget mere dækkende. Derudover er der også superfoods som chia frø, fuldt af antioxidanter som man kan eksperimentere med, hvis man har svært ved at få behovet dækket gennem den almindelige føde. Ting som superfoods og andre supplementer er ofte en nem og god mod at få dækket nogle af sine makrobehov, når det kommer til indtag af rette kost.

Andre artikler til dig

1 Comment

  1. Hjælper det på energien med de der chia-frø? Jeg døjer med at være frygtelig udmattet når jeg har fri fra arbejde og det påvirker min træning rigtig meget. Prøvede energibar og drik, synes næsten jeg blev mere træt faktisk?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *